söndag 13 augusti 2017

Jobbångest?

Inte så värst, inte alls egentligen!
Imorgon är det dags igen efter 6 veckors semester, jisses vad fort det gick.

Säger som många andra, det blir skönt att komma in i rutiner igen fast samtidigt har jag verkligen insett att det vore riktigt skönt att ha ett arbete där man bestämmer sina egna tider.
Nackdelen är bara att dom arbetena innebär oftast inte samma ekonomiska trygghet. 

Istället har jag optimerat så jag kör två jobb, hur tänkte jag där?
Fast i ärlighetens namn kompletterar dom varandra och det ena gör att jag orkar med det andra!


Jag har arbetat som fritidspedagog i 16 år, trivs fantastiskt bra och för 7 år sedan registrerade jag mig som Forever Business Owner. Forever arbetet skänker mig energi och massa personlig utveckling. Mängder av intressanta föreläsningar som det kommunala inte ger sina anställda. Tack vare Forever har jag lyssnat till Kjell Enhager, Anders Haglund, Johannes Hansen, Annelie Pompe, Mats Pettersson, Olof Röhlander, Elaine Eksvärd bara för att nämna några kända namn men jag har också lyssnat till "vanliga" människors livsöden och det är så otroligt inspirerande.


Tack vare Forever har jag fått en bättre hälsa, det kommunala gör inte så mycket satsningar där heller tyvärr. Det borde dom! Jag har även fått en bättre självkänsla och trygghet i mig själv, det har jag nog inte bara Forever att tacka för säkerligen beror det också på mer livserfarenhet. Men att vara sin egen innebär utmaningar och jag som aldrig hade sålt något fick verkligen kliva ur comfort zonen.
Nyttigt nyttigt!


Där står jag för första gången på Forever scenen, långt bak i randig tröja....
Ny utmaning.... Konferancier för sisådär 300 personer



Så nä jobbångest har jag inte.
 Snarare ska det bli spännande att se vad hösten har att erbjuda!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar