torsdag 24 augusti 2017

C9, sista dagen....

men början på fortsättningen.

Känns otroligt skönt att rensa bort alla onyttigheter och det har gått förvånansvärt lätt!
Fast jag var väldigt motiverad, kände att sommaren bjudit på alldeles för mycket av det som jag egentligen försöker undvika. 

Jag är verkligen inte fanatisk på något vis men jag har upptäckt att jag mår bäst av att undvika socker, bröd och mjölk. Det innebär att jag minimerar intaget, det innebär inte att jag utesluter det helt.
 Men det går att tacka nej till fika eller nöja sig med en kaka. 
Mjölk slutade jag dricka första gången jag gjorde C9 dvs för 3 år sedan, det är en vana som jag hållit fast vid.

Nu har jag fokuserat på kosten i 9 dagar, imorgon lägger jag till fokus på träning.
Ska bli skönt att komma igång igen och få tillbaka rutinerna även där.
Jag gillar att följa program, det gör att jag håller fokus. 
Därför kommer jag följa F15 programmet, har aldrig testat det programmet fullt ut tidigare så nu gäller det att vara disciplinerad. 
Därför gör det mig extra glad att det finns en app att ladda ner, inga ursäkter bara köra!!










2 kommentarer:

  1. Jag mår också bäst av att undvika mjukt bröd, torrt går bra, det är något med jästprocessen som jag inte tål och nu har jag vant mig och älskar torrt bröd!

    Önskar dig en fin helg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tror verkligen att många av oss skulle må bra av att inte äta så mycket bröd. Tack för att du tittade in hos mig och en fin helg till dig med! Kram

      Radera